Dumlekakor

Här håller jag på o bakar mitt i natten :)
 Vincent har vaknat några gånger under kvällen o varit ledsen, så vi har varit uppe o kollat lite på tv o så somnade han inte om förrens sent (Robban jobbar natt). Men nu hade jag bestämmt att jag skulle baka så då fick det bli lite sent.

Jag hittade ett recept på Dumlekakor, som jag aldrig har bakat själv men jag tror att jag har ätit, har varit så sugen sen dess så jag var bara tvungen o prova. Vi får se i morgon om det blev gott!


Detta behövs för 20 st:


Aluminiumformar
200 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
10 Dumlekolor (orginal)
20 Nobless (orginal)


Blanda ihop smör, socker, mjöl och bakpulver till en deg. Låt stå kallt en liten stund och rulla sen 20 bollar och lägg i formarna. Stick ner 1/2 Dumlekola i varje kaka. In i ugnen 200 g ca 10-15 min. Ta ut plåten och lägg direkt på en Nobless på varje kaka. Ställ in kakorna i kylen och låt svalna.


Kommentarer
Postat av: moster cathrine

ååå vad goda de ser uuut daaa. måste få smaka!!! ikväll kanske:D

2010-02-03 @ 12:01:07
Postat av: ida

VIlken allertis du är då :-)

Hoppas allt e bra med er, har ni ngt för er på tisdag????

kram

2010-02-03 @ 12:10:29
URL: http://famerixon.blogg.se/
Postat av: moster cathrine

de va skiiiiiit godaaaaaaaaaaaaaa sis!!!

2010-02-04 @ 10:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0