Knäck

I dag har jag gjort knäck för första gången i mitt liv, det gick ganska bra. Det svåra var ju o få i smeten i formarna. Hur ska man hinna innan smeten stelnar!?
Dom första blev ju fina..



Sen såg dom ut såhär o tillslut när jag tröttnade hamnade allt i en stor form!



Men dom blev goda! Jag hade i krossad turkisk peppar i stället för mandel, så det blev lakritsknäck. Men det blev inte så mycket lakrits för den hade hamnat på botten i kastrullen såg jag. Får nog försöka en gång till..
Men som sagt, hur ska man hinna lägga i all smeten i formarna innan den stelnar!?


Kommentarer
Postat av: ida

Vad gott. Gjorde du i micron sen?



GOd jul, kram

2010-12-22 @ 07:57:23
URL: http://famerixon.blogg.se/
Postat av: Martina

man brukar få värma på knäcken lite när den är för seg då kan man hälla igen:)

2010-12-22 @ 14:06:50
URL: http://martinaladekrans.blogg.se/
Postat av: Bella

Dom var jätte goda. Åt själv 4-5 stycken på jobbet idag:). Kram

2010-12-22 @ 21:26:25
Postat av: julia

hhaha , de sista vart ju bäst !

2010-12-22 @ 22:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0