Ut i svampskogen

I går på förmiddagen så träffade vi Micaela o Stina för lite mysig fika, efter det så gick vi hem o vilade en stund för Vincent var så trött. Sen åkte jag, Vincent, Robban o Henka ut till Svärtinge, vi lämnade Vincent hos sin mormor o morfar o sen fortsatte vi till skogen för o plocka svamp. Vi hittade en del svamp faktiskt men mest blåbär o stora spindlar, fyy va stora dom är o dom sätter upp sina nät överallt!
Jag är ingen skogsmänniska!
Till middag blev det varma mackor med svampstuvning o svampsoppa, det var gott!


Trattkantareller

Läskig spindel

Jag fick använda mina nya gummistävlar

Söt liten flugsvamp (som vi inte plockade:)

Vincent blev glad när han fick blåbär, gott!

Ganska mycket svamp

I morse vaknade Vincnet kl 6 o sen dess han han varit ledsen till o från, han mår nog inte riktigt bra. Förkylningen verkar aldrig släppa o tänder är påväg men nu sover han iaf. Det blir en lugn dag, men vi ska försöka ta oss i väg o handla liten sen.

 


Kommentarer
Postat av: Åsa

Åhh det är så himla gott med svamp - vi ska ge oss ut i helgen en sväng och hoppas vi kommer hem med massor svamp. Krams

2009-09-17 @ 21:41:24
URL: http://pasenab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0