Torsdag

Vincent vaknade 5 nånting i morse igen, han ligger o pratar o grejar lite själv ett tag men sen tycker han att det är dags o gå upp. Såå segt, men nu är det ju iaf lite ljusare när vi går upp så det känns inte som om vi är uppe mitt i natten.

Vi gick ut en liten stund på förmiddagen, då var det ingen sol o det blåste o var kallt. När vi kom in så sken solen igen, typiskt.
Sen åkte vi till maxi o handlade, fy va dyrt det är med mat nu eller är det kanske för att allt Vincent ska ha inte direkt är gratis!? När vi kom till bilen så stod ena bildörren öppen!! Jag hade nog glömt o stänga den när jag tog ut Vincent o Robban hade väl inte sett det. Vi får väl skylla på att vi är stressiga småbarnsföräldrar, men det var ju tur att den stod kvar o att inget saknades!

Vincent har varit snäll mot sin mamma i dag, jag har fått två spyor på mej. Den ena när jag lyfte honom över huvudet, den hamnade i ansiktet o rann ner i tjöjan. Det var inte lite heller, mysigt!

Nu i kväll så lagade jag köttfärssås o passade på o göra lite till honom med. Det blev jätte gott med lite vitlök o oregano, så nu måste han tycka om det.


teletubbies, telebubbies går jag omkring o sjunger här hemma :)

Kommentarer
Postat av: erika

hej har du läst om det me tv-tittande o små barn, inte innan 1 års ålder, helst inte 2 ska små barn se på tv. det gör att de övar upp hjärnan för snabba bilder och sen inte kan koncentrera sig på andra saker lika lätt för att de behöver den snabba leveransen som tv ger. de får dåligt tålamod och blir lätt rastlösa. kram, ni kanske itne låtar han se så ofta men det är en vitkig sak att tänka på tror jag

2009-03-20 @ 10:48:46
Postat av: Karin

Teletubbies brukar ju vara en klar favvorit :) Mina brorsor ääälskade det minns jag , och man blir helt beroende typ själv haha

2009-03-20 @ 22:12:01
URL: http://karinss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0