Min graviditet o förlossning

Graviditeten

Vilka var dina favorit kläder:
Leggings
Vad var din/dina favorit rätter: Inget speciellt
Vad tyckte du inte om: Inget speciellt
Var det någon favorit rätt som ändrades: Nej
Vad var du mest sugen på: Jag var ganska sugen på o drack mycket vatten
Hade du halsbränna: Jag tror jag hade lite halsbränna
Hade du sammandragningar: Någon enstaka gång
Mådde du illa: Nej
Vilken sovställning var bäst: På sidan
När var din BF dag: 12 augusti 2008
Gick du över tiden:  Nej han kom en dag före
Hur mycket gick du upp i vikt: 12kg
Hade du mycket vätska i kroppen: Mot slutet var jag ganska svullen om fötter o händer
Hur var ditt psyke: Utmärkt
Gnällde/klagade du: Nej det tror jag inte
Vad trodde du det var för kön: Jag trodde ingenting
Visste du vad det var för kön: Nej
Hur låg ditt SF mått: Bra
Var du rädd för något: Nej det var jag nog inte
Hur ville du att din förlossning skulle se ut: Att det skulle gå snabbt
Hur ser du på graviditeten idag: Inga problem, jag har nog aldrig mått så bra

Förlossning

När började din förlossning:
Värkarna började 4 på natten, men då visste jag inte att det var riktiga värkar
Hur började den: Med värkar när jag sov
När åkte du/ni in till förlossningen: Jag skrevs in kl 13
Varför: För att jag hade ganska kraftiga värkar o orkade inte va hemma längre
Vem/vilka åkte du in med: Robban
Fick du/ni åka hem igen: Nej
Vilket sjukhus skedde förlossningen på: BB Norrköping
Hur mycket var du öppen när ni kom in: 6 cm
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen: Jag hade värkar, fick lustgas, krystade o sen kom han ut
Vem/Vilka var med under förlossningen: Robban o så barnmorskorna såklart
Tog du nått smärtstillande: Lustgas
Grät du: Jag grät påvägen till förlossningen men inte där
Vad tyckte du var jobbigast: Att det gjorde så helvetes ont att resa sej ur sängen efteråt :)
Var du rädd för något: Nej inte just då, hann inte tänka så mycket
Hur lång tid tog det: Från att jag kom till förlossningen tog det 3 tim o 45 min tills han var ute
Hur ser du på förlossningen idag: Jag är glad att allting gick bra o att han var frisk när han kom ut. Jag hade nog en ganska lätt förlossning.

Barnet

Vad blev det för kön:
Pojke
Hur mycket vägde barnet: 3395g 
Hur lång var barnet: 50cm
Vad var huvudomfången: 34 cm
Hur mådde barnet: Bra

Listan är snodd från Sarah!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej gumman! Är allt bra med er. Jag skrev till dig på facebook, har du sett det?? Nu är det påskledigt här i Norge. Så jäkla skönt. Det tråkiga är bara att allt är stängt. Saknar er massor. Kram Sandra

2009-04-09 @ 08:52:43
Postat av: Åsa

Tack snälla! Jag laddar här hemma, hihi. Glad Påsk om jag inte skrivit det innan. Kramar

2009-04-09 @ 09:30:43
URL: http://pasenab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0