Dagisångest

 Ska vår lilla skitunge börja på dagis i höst?!
Vi har sökt dagis plats till oktober. Men nu har jag börjat få lite ångest att han ska börja då. Han är ju bara 14 månader då, bara en liten skrutt.
Vissa dagar vill jag tillbaka till jobbet o vissa vill jag bara va hemma med honom.
Självklart ska han gå på dagis, tror det är jätte bra för barnen. Men när han bara är 14 månader vad får han ut av det då?
Om jag kan så varför ska jag då inte va hemma så länge som möjligt? Den här tiden kommer ju inte tillbaka.
Funderar på om han ska få börja i Januari i stället.
Hmm jag vet inte, men jag måste nog följa mitt mamma hjärta!


Kommentarer
Postat av: Linda o Oliver

Klart vi ses nästa vecka! kanske onsdag?

Och du, jag tycker att du ska vara hemma till januari, för det har jag tänkt!!!

ha det bäst!!

2009-04-23 @ 09:44:02
Postat av: Karin

Kan trösta med att det är vääääldigt många barn som börjar redan när dom är 12 månader .. Men jag förstår dig .. jag får med ångest bara jag tänker på dagis ! hehehe ...

2009-04-23 @ 10:03:56
URL: http://karinss.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag har med daagisångest, redan.... men jag tror jag kommer vara hemma till hösten 2010 och att Linus börjar dagis då han är ca 1,5 år. Jag tycker du ska passa på att vara hemma, du har ju ändå ett jobb att gå tillbaks till sen. Kramar

2009-04-23 @ 16:19:45
URL: http://pasenab.blogg.se/
Postat av: sarah

hej gumman! kan trösta dig med att det är lättare fär vincent att börja vid 1, skolar själv in så små knoddar och det går såååå bra! Viggo börjar i aug, då e han precis 12 månader. men det är klart att det känns tråkigt, jag skulle vilja va hemma året om! men det är ju lite skillnad här uppe, hade jag inte tackat ja till plats i aug utan väntat, så är chansen 0 att jag får plats på förstahandsvalet i januari.

kramar till er.

2009-04-23 @ 20:03:45
URL: http://lillagrodans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0