Snart blöjfri!

För snart tre veckor sen glömde jag o ta på en blöja på Vincent när han somnat. Jag blev väldigt förvånad när han vaknade o jag upptäckte att han inte hade kissat på hela natten (han brukar alltid kissa i blöjan annars)! Så från den natten sover han nu utan blöja. Han har kissat i sängen nån gång men det är ju inte så konstigt. Hade jag inte glömt o ta på honom blöja så hade det nog tagit ett tag till innan jag hade vågar testa. Nu ska vi bara försöka få honom o bajsa på toan oxå, det vill han just nu bara göra i blöjan. Han får verkligen panik o vägrar när vi sätter honom på toan eller pottan. Varför ska det vara så svårt!?

Kommentarer
Postat av: Karin

Exakt så var svala med , ville bara bajsa i blöjan . Men helt plötsligt släppte det , e nog mest viktigt att inte göra nån stor grej av det :)

2011-10-20 @ 14:38:12
Postat av: ida

Ni får ha en riktigt skön resa så kan vi väl ses när ni kommit hem.

kram

2011-10-20 @ 16:41:59
URL: http://famerixon.blogg.se/
Postat av: Marsa

2 tips, om pojkar sover nakna sker det i stort sett aldrig några olyckor nattetid, detta för att kalsonger kan lura barnet i sömnen att vara blöja;)



Med Lucas så gjorde jag som så att jag tsm med honom bestämde att det här är de sista blöjorna som finns och när de är slut måste du börja bajsa på pottan, och så pratade vi om det varje gng han skulle bajja och när blöjorna var slut så sa han - nu är de slut mamma nu måste jag bajja på pottan och sen dess har det inte varit några problem;)



Kramiz

2011-10-22 @ 16:22:41
Postat av: Elin

Ja det känns som om vagnen är riktigt genomtänkt! :-) Della åkte premiärturen idag och hon verkade gilla den för hon somnade nästintill direkt, tror det var ett bra betyg ;-)



Kul att du gissar på vad det blir för en filur som snart ska titta ut! :-) Ska bli spännande att få de rätta svaren då ;-) Kram!

2011-10-29 @ 23:01:29
URL: http://elincecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0