Chicken alfredo

Jag har noll fantasi just nu när det gäller mat, jag behöver inspiration! Så nu har jag kollat runt lite på recept o bestämt att jag ska testa minst ett nytt i veckan, får väl se hur det blir med det...
I dag lagade jag ett recept som jag hittade på Matplatsen.


1 pkt färsk tagliatelle
1 stor kycklingfilé
1/2 röd paprika
4-5 stora champinjoner
smör att steka i
3 dl grädde
4 msk pesto


Skär kycklingen i små små bitar. Stek dem i smör så de får fin färg. Hacka svamp och paprika i småbitar och låt dem fräsa med en stund. Häll på grädden och låt puttra så den tar smak av paprikan och svampen. Tillsätt peston och smaka av med salt. Tillsätt ev mer pesto, beroende på hur “smakrik” sådan ni använder.


Koka pastan och häll ner den i såsen. Rör om ordentligt och servera genast!
 Det blev såå gott o det bästa var att Robban oxå tyckte det, han som inte är så förtjust i kyckling. Mer pastasåser med kyckling! 



Till efterätt blev det den här super goda glassen!


Kommentarer
Postat av: Pillan

Oj de där såg riktigt smaskigt ut!

2010-09-14 @ 10:59:34
URL: http://frokenramsten.se
Postat av: Lisa

Ja usch jag blev riktigt orolig där ett tag. Men jag känner henne hyffsat regelbundet i magen, så efter besöket på fl när vi även fick se henne så känns det lite lugnare=)

Nej vi ska faktiskt köpa mina föräldrars hus=) De ska bygga ett enplans så då passar vi på att ta över deras.

Jasså tror du att Della kommer innan?! haha, ja vi får la se;) Det skulle ju inte göra nåt. Men jag tror nog din lilla parvel kommer innan bf också=)

2010-09-14 @ 16:45:48
URL: http://dellasmami.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag blir ju så sugen av att se glass :D



Den ser ju riktigt god ut.

2010-09-14 @ 20:43:50
URL: http://juliaajohanssonlind.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0