Ledig

Jag o Vincent hat haft fullt upp dom här lediga dagarna, precis som jag vill ha det, vi har nästan bara varit hemma så Vincent fått sova middag. Men i dag blev det en lugn kväll hemma.
I går var vi ute o hälsade på Linda o Oliver i deras nya hus på förmiddagen, lite avundssjuk blev jag nog :) Pojkarna lekte för fullt o sprang omkring o jagade varandra o skrek, så söta! På eftermiddagen var vi hos Johanna o Lamin o hälsade på. Senare lagade vi tacos, o då blev det nog lite för mycket för Vincent. Han hade inte alls sovit länge på dagen o det tar på krafterna o konkurera om uppmärksamheten med en lite bebis, det blev trots på hög nivå. Jag har aldrig sett honom bete sig så, han skrek o tjöt för ingenting o skulle ligga brevid Lamin när han sov men kunde inte låta bli o pilla på honom, inget var bra. Undra hur det ska bli när han får en egen bebis, han som är så mammig nu...
I dag har moster "Ulla" varit här, bästa barnvakten! Vi har varit på badhuset o Vincent badade tills han blev blå om läpparna o hackade tänder, då tyckte jag att det räckte o han fick värma sig i handuken en stund men sen var det dags o bada igen.
I morgon ska jag jobba igen o är inte ledig förrens nästa tisdag. Jag längtar lite tills i höst då jag ska vara långledig igen!


Kompisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0