Varm smörgåstårta

I dag blev det varm smörgåstårta till kvällsmat, länge sen jag gjorde det. Jag tror att det var du Sandra som lärde mej det receptet!? Nu måste jag dela med mej som alltid när jag lagar nåt som jag tycker är extra gott!

4 port:
1 pkt Polarbröd (4 halvmånar)
2 pkt bacon
2 dl creme fraiche
2 dl grädde
1 purjolök
100 g färska champinjoner
salt & peppa (lite salladskrydda o paprikakrydda hade jag i nu oxå o det blev gott)
körsbärstomater
riven ost


Klipp baconen i små bitar och fräs dem i stekpanna. Tillsätt purjolök och skivade champinjoner och låt dem fräsa med. Tillsätt creme fraiche och grädde och låt puttra en liten stund tills krämen tjocknar. Smaka av med salt & peppar.

Lägg två halvmånar så det blir en rund cirkel på bakplåtspapper o lägg på hälften av röran, lägg sedan på två halvmånar till o resten av röran. Lägg på det sista brödet som lock o skiva tomaterna och lägg överst, strö över riven ost.

In i ugnen 200 C ca 10 min tills osten smält. Servera med en sallad.

Såååå gott!

Äntligen sover Vincent ordentligt på kvällarna igen, när han var sjuk så vaknade han ju o va ledsen hela tiden. Så nu ska vi mysa o kolla på en film! (Bara för det så kommer han väl vakna nu:)

 


Kommentarer
Postat av: Moster Cathrine

mmm vad gott. - baconen:P

haha



va skönt att han gav upp tillslut den lilla skitungen.



2010-01-26 @ 22:43:18
Postat av: Sandra i Norge

Hej gumms :-)!!! Japp...det receptet har du fått från mig, den är verkligen supergod. Men man måste ju ha en god sallad till också :-). Skönt att höra att Vincent mår bättre. Vi kanske kan göra ett nytt försök att prata senare i veckan. Kram Sandra

2010-01-26 @ 22:48:16
Postat av: Carro

Sandra, jag skrev ju att man kan ha en sallad till men orkade inte göra en i går :) Ja jag ringer dej senare i veckan!

2010-01-27 @ 12:04:12
URL: http://christelcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0