Thaigryta med Kyckling

Men guuud så gott det här blev då!!



En för full tallrik som vanligt glupsk som jag är, o mycket sås det gillar jag :)

Jag hittade receptet på Matplatsen, det blev så gott ni måste prova!


4 port:
3 kycklingfiléer, skurna i tunna små skivor
1 röd paprika
1 gul lök
1 purjolök
smör att steka i
(broccoli om man vill ha en lite matigare gryta)
1 burk kokosmjölk
2 dl vispgrädde
1 hönsbuljongtärning
2 pressade vitlöksklyftor
1 msk tomatpuré
en skvätt soja (mest för färg)
salt & peppar
1/2 lime (saften)
2 msk mango chutney
2 tsk sambal oelek


Stek kyckling och purjolök i smör. Tillsätt lök skuren i båtar och paprikan skuren i små bitar och låt fräsa med en stund. Häll på kokosmjölken och grädden och lös upp buljongtärningen i grytan. Tillsätt tomatpuré, limesaft, soja, mangochutney, sambal oelek och pressade vitlöksklyftor. (Lägg även i broccoli nu om ni vill ha det i) Låt puttra tills kycklingen är genomkokt och smaka sen av med salt & peppar.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Gott... enligt detta recept ska jag göra nästa gång. Vi åt liknande idag.

2010-01-06 @ 21:43:16
URL: http://pasenab.blogg.se/
Postat av: moster cathrine

hahha men syrran då, fick du inte plats med lite till sås=)

2010-01-06 @ 22:59:40
Postat av: Malin Kungshammar

GUUUD så gott det såg ut!! Ska nog testas!!! ;-) O jag är oxå SÅSOMAN!!! MASSOR med sås ska det vara!! ;-)

2010-01-07 @ 14:08:55
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar
Postat av: Anonym

Åh va det va gott:) Hade turen att jobba med Carro idag så jag fick smaka på det och guu säger jag! Supergott:) Ska hem och laga det själv:)

2010-01-07 @ 14:54:17
Postat av: Martina

Tack för receptet det va ju supergott tvinga min mor att laga det till oss idag tom hunden älska det:)

2010-01-10 @ 20:49:31
URL: http://martina-lucas.blogspot.com
Postat av: Åsa

Mums. Vi gjorde den idag.. det var jättegott. Tack! Kram på er

2010-01-17 @ 19:54:51
URL: http://pasenab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0