Julklappsspel!

I går kväll var det julklappsspel hos Johanna! Det blev som Johanna skev, lite kaotiskt med tre barn och tre giriga kvinnor som slogs för livet om julklapparna. Det var hjärtklappning på hög nivå och tärningar som flög i luften... :) Helt galet var det o så kul!
Roligast var nog att jag gick hem med dom flesta klapparna, hihi! Tack tjejer!


Lite av det jag vann, kom på att jag glömde några saker.

För er som undrar hur det går till så köper alla en varsin julklapp (vi hade köpt tre var för att det skulle bli lite fler klappar o slåss om) För o dela ut paketen slår man två tärningar o den som får två lika får ta ett paket. När alla paketen är tagna, det kan sluta med att nån har alla o dom andra inget, så öppnar man dom. Nu börjar spelet! Man ställer en klocka som ska ringa efter en tid som man bestämmer själv, tex 30 min. Sen slår man tärningarna igen o den som får två lika får ta vilken klapp  som helst från någon. När klockan ringer så får alla dom klappar som dom har just då. Jag kan lova att det blir fart på tärningarna när man vet att det börjar närma sig slutet, men det roliga är ju att ingen ska veta exakt när det är slut! Det kan alltså sluta med att någon får dom flesta klapparna o någon kan bli utan, men det är ju det som är spänningen :)
Det är jätte kul, vi spelar det varje år på julafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0