Mumsigt!

I dag lagade jag Salami o brieostpaj, ett recept från matplatsen.org.


Pajskal:
125 g smör
3 dl mjöl
2-3 msk kallt vatten


Fyllning:

4 ägg
1 dl grädde
1 dl mjölk
ca 300 g brieost
ca 100 g salami
coctailtomater
salt & peppar


Rör i hop ingredienserna till pajskalet och tryck ut i en form med avtagbar botten (eller en vanlig pajform). Låt stå kallt en stund och förgrädda sedan 10 min, 200 C.
Fyll pajskalet med hackad salami och hälften av brieosten skuren i tärningar.
Blanda ägg och gräddmjölk. Salta och peppra. Häll detta i pajskalet. Skär skivor av den resterande osten och lägg ovanpå. Halvera coctailtomater och lägg på dem med snittytan uppåt. In i ugnen 200 C, ca 30 min.



Det blev supergott!!
Jag har alltid gillat salami o brieostpajen på Fräcka men min blev nog ännu godare :) Nästa gång ska jag ha i lite mer brieost, det kan man aldrig få för mycket av.
Det är ju så himla lätt o göra paj o man kan ju ha vilken fyllning man vill. Det kommer absolut bli mer paj hemma hos oss nu.


Kommentarer
Postat av: moster cathrine

oj då så gott det ser ut=) va e det för form du hade, ser lustig ut, vad ja vet så har inte du nån pajform hahaha=)

2009-11-12 @ 12:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0