BVC besök o tandläkarinformation

I dag var vi på BVC på 6 månaders kontroll.
Vincent hade inte sovit nåt på förmiddagen så han var super trött o gnällig när vi skulle iväg.
Jag hoppades vi skulle få träffa samma läkare som sist, han var så trevlig o rolig. Men i stället mötte vi en tråkig o lite förvirrad läkare som satt med sina papper o mummlade  för sej själv.
Han frågade om Vincent har börjar rulla över från rygg till mage o tvärtom, o det har han ju inte. Då säger han "ja det är ju i den här åldern dom ska börja göra det" Tyckte det var lite konstigt sagt av en läkare. I stället kunde han ju ha sagt typ "han kommer nog på hur han ska göra snart, en del tar lite längre tid på sej"  Redan då började jag inte tycka om honom.
Sen satte han Vincent upp o lät honom falla åt sidan o tog emot honom för o kolla fallreflexen. När han lät honom falla bakåt så glömde han ta emot honom, så han föll rakt ner o slog i huvudet!! Gissa om han blev ledsen, stackaren!! Efter det så ville jag bara därifrån så fort som möjligt, hoppas vi aldrig behöver träffa den läkaren igen.

På eftermiddagen var vi hos tandläkaren för information om hur vi ska ta hand om tänderna som kommer snart. Enligt mej ett ganska onödigt möte. Hon pratade lite o sen fick vi ett häfte där det stod allt hon sagt.

Jag har varit lite irriterad i dag!



Kommentarer
Postat av: Malin och Leah

NÄ va fan var det för en jävla läkare!!! Alla barn måste ju få utvecklas i sin egen takt! Oss frågade dom aldrig ens något sånt! OM några månader kanske man ska börja oroa sig men absolut inte nu, han borde tänkt på vad han sa! och att tappa honom? Nää fy, förstår om du var irriterad!

2009-02-04 @ 17:28:20
URL: http://maliiiins.blogg.se/
Postat av: Karin

Vilken jävel ! USch , att det finsn såna jäkla läkare , vi hade med en på Svalas 3 m. kontroll som var så jäkla dryg! Men att tappa honom , fy fan...

2009-02-04 @ 18:12:23
URL: http://karinss.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åhh, usch hoppas inte vi får träffa samma läkare som ni träffat idag. Verkar ju helt sjuk i huvet. Vi ska snart på 2-månaderskontroll. Vem har du som bvc-tant? :) Vi har Christina, hon är bra tycker jag. Nu är det semestersvenskar. ha en trevlig kväll. Kram

2009-02-04 @ 20:01:09
URL: http://pasenab.blogg.se/
Postat av: sarah

låter som att vi har haft lika rolig dag du och jag! Min läkare var inte lika knäpp som din, men inte långt ifrån... Puss och kram till er.

2009-02-04 @ 20:27:53
URL: http://lillagrodans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0