Bakdag nr.2

Jag är så sugen på o baka just nu. I dag har jag bakat nått nytt, cornflakesgodis, det vart såå gott!!



Du behöver:
200 g ljus eller mörk choklad
2 msk olja eller 25 g kokosfett
4 dl cornflakes
2 dl kokosflingor

Gör så här:
smält chokladen tillsammans med olja eller kokosfett i ett vattenbad eller i mikrovågsugn. Rör om
Rör ner cornflakes och kokosflingor.
Forma till små bitar och lägg på smörpapper, eller använd knäckformar.
Låt stelna i kylskåp.
Förvara svalt.

Det stod att det skulle bli 70-90 stycken... jag fick 20!! Men gjorde dom lite stora, men jag fattar inte hur man ska få det till 90 stycken! Det ska nog bara vara en mumsbit, mina blev mer som en kaka, o dom var ganska mäktiga. Hade tänkt o bjuda på julafton, men då får jag nog baka mer för snart kommer min gottegris hem =)

Har oxå varit på stan i dag o fixat med det sista till julklapparna, trodde jag, får nog ta en sväng i morgon igen. Var på jobbet o snodde me mej lite inslagningspapper o snören, men glömde etiketter.



Kommentarer
Postat av: Moster Cathrine

uuuuuuuuu njamiiii ge mig lite..en påse i brevlådan tack=) hahaha

2008-12-22 @ 22:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0